در حال بارگذاری
استاندار خراسان شمالی:

سند جهش تولید با مشارکت مردم تولید شد

شماره خبر : 209 - https://asreatrak.ir//short/4ZPZk

استاندار خراسان شمالی گفت: سند جهش تولید با مشارکت مردم، متناسب با فرمت مورد نظر سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه شد .

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری عصزاترک به نقل ازروابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد در جلسه شورای برنامه ریزی استان ضمن اشاره به تصویب سندجهش تولید در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اظهار امیدواری کرد: دولت با تصویب این سند بستر را برای ارائه تسهیلات و ایجاد خط اعتباری به استان و ایجاد زمینه جهش تولید و تحقق شعار سال و توسعه فراهم کند و ما نیز با این رویکرد پیگیری خواهیم کرد تا در زمینه تامین منابع بانکی کمک های ویژه از سوی کشور صورت بگیرد.

وی با تاکید بر تحقق شعار سال به نام جهش تولید و اجرای منویات مقام معظم رهبری و با توجه به پتانسیل بالا در زمینه تولیدات کارگاهی و صنایع چوبی در راستای افزایش تولید در استان و ساماندهی کارگاه های ناایمن در روستای خرق و ایجاد اشتغال برای جوانان مستعد با این مصوبه موافقت کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به تدوین سند جهش تولید استان که با رویکرد مشارکت مردم تهیه و مصوب شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۳ هزار و ۸۹۰ همت اعتبار برای تحقق برنامه عملیاتی جهش تولید استان مورد نیاز است .

مرتضی بهزادفر با تشریح شاخص ها و دستاوردهای امید بخش، از رشد ۸۲ درصدی اعتبارات پروژه‌های ملی در جدول پیوست قانون خبر داد و اظهارکرد: اعتبارات پروژه‌های ملی استان از یک هزار  میلیارد تومان به یک هزار ۸۹۲ میلیارد تومان رسیده است.

بهزادفر ادامه داد: نرخ تورم سالانه خانوارهای این استان در اردیبهشت ماه امسال ۳۶.۵ درصد گزارش شد که پایین تر از میانگین کشوری است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی با بیان اینکه اعتبارات تملک سرمایه‌ای نیز رشد ۳۱ درصدی داشته و به ۳۳۹ میلیارد تومان رسیده است، افزود: امسال نیز باید ۳ هزار و ۷۱۴ میلیارد تومان درآمد محقق شود.

وی به وضعیت مناسب محیط کسب و کار استان و به جایگاه ۱۵ استان از حیث نرخ بیکاری سالانه در بین استان های کشور نیز اشاره کرد و افزود: این شاخص در سال گذشته ۷.۵ درصد ثبت شد.

انتهای خبر/ فیروزه

0 نظر

ارسال نظرات